pátek, června 20, 2008

Otázka na tělo

Sorry, za tenhle vstup, který většina z vás asi neocení, ale dnešní předzkouškový večer jsem věnoval tomu, že jsem lidem po icq posílal anketní otázku, na kterou mne zajímala odpověď. Takže pokud máte náladu a nepřipadá vám jako blbost se nad tím zamyslet, můžete mi hodit vaši odpověď do komentářů:
Kdyby existoval mechanismus, který v určitém věku nahradí Tvůj biologický mozek počítačem, který obsahuje (dostatečně podrobnou) softwarovou simulaci Tvého mozku a zaručil by Ti tak možnost žít stokrát delší dobu, než je možné pro biologický mozek, podstoupil bys tento zákrok, nebo by ses bál, že při něm zemřeš a místo Tebe nastoupí někdo jiný?
K otázce je potřeba specifikovat, že simulace není naprosto přesná, nesimuluje každý atom, ale třeba jen každý neuron. Navíc je to (dejme tomu) běžná společenská konvence - nikdo koho znáte kdo podstoupil tento zákrok si na něj nestěžoval, připadal mu banální a na nikom takovém jste si nevšimli žádné změny v chování. Taky chci říct, že mi nejde o to, jestli byste chtěli žít tak dlouho, jde mi o to, jestli byste se při tom nebáli smrti, že zkrátka "vy už nebudete vy".

Pokud mi napíšete odpověď, tak díky za ni, jinak všechny zdravím, přejte mi zítra na zkoušku good luck. :-)

P.S. odpovědi jsou zatím 18:18, takže je to hodně vyrovnané, respondenti jsou většinou matfyzáci. Nedá se říct, že by byl rozdíl mezi odpovědí kluků a holek, odpovědi věřící vs. nevěřící jsem nezkoumal, tam bych ale závislost čekal.

6 komentářů:

Mac řekl(a)...

já bych do toho nešla, jedině možná až bych měla umřít nějak v 90 letech, tak to jo. jinak je to podlě mě jasná smrt, protože tvůj mozek už to nebude,není tam žádná kontinuita, akorát ta simulace.

Anonymní řekl(a)...

ja su stare simulant a navic bych dal cokoli za to, byt uz od zitrka nekdo jinej. takze kam mam prijit?

Anet řekl(a)...

ani za zlatý prase, umělá inteligence mě příliš děsí sama o sobě, natož abych si ji nechala nasadit do hlavy.

Anonymní řekl(a)...

Pokud jsem to spravně pochopil, jde o to, že ten mechanismus funguje stejně jako můj mozek (tj. je funkcionálně stejný), ale materiálově odlišný. V tom případě bych do toho šel hned.
to macinka: Ten argument se smrtí nechápu. Chybí kontinuita čeho? Toho orgánu? Ta ale chybí i v případě, kdy ti vymění např: srdce, což ti ale vůbec nemusí vadit, pokud nové srdce funguje stejně jako původní. Co je podstatné, je právě ta simulace.

Anonymní řekl(a)...

tady matfyzak

jako klidne bych do toho sel, ale az v pokrocilejsim veku ... ted urcite ne :)

Anonymní řekl(a)...

otazka az napadne pripomina obsah povidky Ucim se byt sam sebou (kniha: Axiomat, autor: Greg Egan).