pondělí, června 04, 2007

Kulturní vložka

V pondělí jsem byla v Rokoku na Rychlých šípech a nedá mi to, abych se s vámi nepodělila o svůj kulturní zážitek.) Tuším, že už o tom tady kdysi pochvalně psal i Macek. - Já byla taky docela nadšená! Foglarovky jsem sice nikdy nevzala do ruky (teď mě to mrzí, snad ještě není úplně pozdě..), ale o to víc mě to možná v divadle bavilo. Nevím, jestli si z toho Foglar taky jen dělal prdel, každopádně hochům se při vystoupení podařilo pěkných pár dvojsmyslů.. Celkově byli kucí moc vtipní a myslím, že si to i docela užívali. Uršula Kluková se na roli Štětináče dost dobře hodila, stejně jako zakrslá Aťka Janoušková (alias Včelka Mája - fakt má takovej hlas) na malýho Bohouše (no nevím, jestli vám to něco řekne, ale předpokládám, že jste to četli, tak snad jo). Pauzy při stěhování kulis vyplňovaly zdařilé songy z Pulp Fiction a Trainspottingu, takže i po této stránce jsem byla naprosto spokojená.) V programu jsem se dočetla, že premiéra byla v prosinci 2001 (!), takže to má asi úspěch - mno taky ten malej sál byl celej plnej. Suma sumárum, doporučuju obětovat těch 133,- (student) a necelý dvě hoďky, stálo to zato!A teď jsem se právě vrátila ze Světozoru, kde, jak vám možná neuniklo, hrajou Kinoautomat. Film z r. 1967, kde "máte možnost volby" a sami si odhlasujete, jakým směrem se film bude dál ubírat. Asi nemá smysl tady psát o tom, kolik ocenění získal a jak byl dlouhá léta v trezoru, takže ho znají po celým světě, jenom u nás ne. To vám ostatně ještě několikrát zopakují na představení anebo si to můžete přečíst tady. Šla jsem tam hlavně ze zvědavosti (kvůli tomu hlasování) a taky protože je to časově omezená akce - a že je o ni docela zájem..! O filmu samotným jsem toho moc nevěděla a nic moc jsem nečekala, ale jakmile přišel na pódium "moderátor" Josef Polášek (ten z Ivánku, kamaráde..), věděla jsem, že to bude dobrý. A taky že bylo. Jedná se o takovou "situační komedii", která se odehrává během jednoho dne mezi nájemníky jednoho paneláku. No nejlepší na tom samozřejmě bylo to hlasování (a Polášek). Ať už se rozhodlo jakkoliv, vždycky se ozvalo nějaký nespokojený mručení anebo naopak smích - podle toho, o jak pikantní rozhodnutí šlo (např. jestli pan Novák pustí do bytu polonahou sousedku, nebo ne - u nás teda zrovna nepustil..!). Ke konci už mi sice přišlo, že se hlasuje o každé blbosti a příběh se mohl taky nechat chvíli volně plynout, ale to už je spíš v závěru, kdy se samotnej Kinoautomat vzbouří a celý se to vyhrotí... No dost keců, prostě na to běžte!.)

9 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Jj. Šípáci jsou ( a vždycky byli ) parádní.
Jen k tomu Foglarovi: nemyslím si, že by si z toho dělal srandu, ba právě naopak. Co jsem slyšel, tak to s těma klukama myslel až moc vážně.-)

Anonymní řekl(a)...

ahoj vas blog je fakt hezky a zajimavy! cau cau.

Anonymní řekl(a)...

Klarko, tvuj blog je taky moc hezky, skoda, ze tomu (asi) nikdo z nas nerozumi :-D

Anonymní řekl(a)...

mac:jo sipy byly paradni a ta znalost komiksu se hodila, nektery pasaze byly doslovny plus nejaka ta nadsazka, ale kluci byli uplne uzasni

suzan řekl(a)...

mac: ze? hlavne rychlonozka!

Anonymní řekl(a)...

Suzan> Ale tož! Nejúžasnější byl přece Mirek, né!?

suzan řekl(a)...

kasha: mirek je sráč.)

Anonymní řekl(a)...

Huba Nevymáchaná-> To odvoláš!! Dušína ( a Rimmráka ) si nikdo do huby brát nebude! :p

Anonymní řekl(a)...

Stane chci report z Brna. Tak tys tam pry vazne byl... elishe, peco, filipe. Na co se ceka az nekdo vyvola fotky?