čtvrtek, července 06, 2006

Vary potřetí, klapka. Jedem.


Když jsem poslední dva roky odjížděl z Varů, říkal jsem si, že to sice byl celkem dobrý výlet, ale že příště už asi nepojedu. Snad díky počasí, nudnému začátku prázdnin, známosti prostředí, bezproblémovému stopu a dalším chudákům, kteří se se mnou nebojí cestovat, jsem se do Kárlsbádu vrátil potřetí.
Zase se toho moc nezměnilo - ve stanovém městečku se pořád krade, plzínka s klobinou stojí pořád 65 korun, akorát jsem poprvé přijel se svou holkou (pro škarohlídy dodávám, že taky v poklidu odjel). Tento rok mě ale opravdu potěšily filmy. Díky zajímavému systému Festival pasů jsem za 4 filmy dal dvě kila, na další tři jsem se bez větší tlačenice dostal zadarmo na zmíněnou průkazku. Abych to vysvětlil, za 150Kč dostanete kartičku na tři filmy plus volné vstupy na jakýkoliv film, kde jsou před začátkem volná místa. Takže nejsem žádnej lázeňskej zajíček, abych nevěděl, že těch filmů je absolutní většina.
No ale zpět ke kinematografii - Nemůžu si vůbec stěžovat, 6/7 filmů jsem ohodnotil jako parádní. Asi nejvíc jsme chodili na klasická sociální dramata - drogy, návrat matky z vězení, láska macechy, rozvod po 30-ti letech, vražda servírky, zase drogy, lesbičky, incest, vymítaní ďábla a na závěr drogy (i všechny kluby ve Varech jsou podezřele provoněný známým pachem).
Jenom bych se na chviličku zastavil u dvou vyjímečných filmů. První je argentinský Bodyguard (El Custodio), který úplně úžasně popsal neuvěřitelno nudu a rutinu osobních strážců. Málo hudby, málo slov, hodně čekání a buzerace celkem záživně představilo jinak hrozně jednotvárný svět bodyguardů.
Druhým kouskem, který se snad dostane i k nám, je Thank You For Smoking. Skvělá satyrická komedie, prolétavající světem lobbyisty za tabákový průmysl, Nicka Naylora. Asi nejlepší se bude kouknout na trailer nebo na pár hlášek přímo z filmu:

"We don't sell Tic Tacs, we sell cigarettes. And they're cool, available, and addictive. The job is almost done for us."

diskuze s Nickem ve škole:
Kid #3: My Mommy says smoking is bad for you
Nick Naylor: Oh, is your Mommy a doctor?
Kid #3: No.
Nick Naylor: A scientific researcher of some kind?
Kid #3: No.
Nick Naylor: Well then she's hardly a credible expert, is she?

Na závěr jenom plky, že jsem v parku viděl Kim Ki-duka, a že zpět jsem jel stopem s chlapíkem který by teoreticky nasbíral 20 bodů za 5 minut jízdy (2 pásy, 3 rychlost, 3 za přechod a 2x 6 za plnou čáru).

3 komentáře:

standby řekl(a)...

co se tyce filmu,KV me letos zklamaly.za 3dny(necele) sem shledl 3filmy(cele) a libil se mi jen jeden (a to sem byl jedinej,komu se libil).Od vcerejsiho "mignight movie hororu" se bojim vsech malych holcicek v cervenych plastenkach,ktere se promenujii v satanasskou babiznu,co me bude chtit zapichnout jak onehda panenka chuckie pod moji posteli,kdyz mi bylo 6...
letos nejak min lidi,ale za to vic stanku s oplatkama.vhledem k tomu,ze si nic vic nepamatuju sem si to asi musel uzit:)Nick Naylor!

Mac řekl(a)...

ja sem chtěla jet a docela mě mrzí, že sem vybředla

Anonymní řekl(a)...

standby: cemu se divis? 1)jedes tam s bednarem 2)zatim tam (pro nej) nezavedli zadny pasmo hasisfilmu.
vysledek zakonite musi byt nestastnej. nasledne pak samozrejme silne zamlzenej..