neděle, února 18, 2007

Akcie e-maracany na vzestupu!

aneb internetová ptákovina no. (n+1)

Asi před rokem jsem strávil hodně času hledáním "simulace reálné ekonomiky" - takového virtuálního obchodu s akciemi, kde by si člověk mohl všechno vyzkoušet, aniž by prohrál výplatu/kapesné. (Vlastně takové sázení na fotbal, jen člověk nemusí vědět, kdo je Beckham :-) ) . V té době podobné "hry" dělali jenom VŠ pro budoucí ekonomy, nebo jiné firmy, které většinou neměly motiv simulátor uvolnit zadarmo. Něco takového jsem objevil až teď úplnou náhodou - díval jsem se na blog našeho slavného strunaře Luboše Motla a našel nenápadný odkaz sem.

Je to systém, kde se obchoduje s akciemi .. blogů. Jednotlivé blogy jsou propojeny odkazy samy na sebe, čímž se jednak hledají nové a jednak podle toho, jak významné blogy na blog odkazují, je spočítána (nominální) hodnota daného blogu. Pak je tu samozřejmě hodnota tržní, která je dána tím, jaký je o blog zrovna zájem, jak dobře se jeho akcie prodávají a jak rychle roste jeho nominální hodnota. Velice zábavné je zařazení jednotlivých blogů do "průmyslů", jako jsou News, Music, Computers, Art, Science, apod. Jejich dopad jsem ale ještě nezjistil.

Dohromady mám dojem, že je to velice reálné (i když už vidím ušklíbající se budoucí ekonomy :-) ), a (bohužel) vysoce návykové.. takže zkoušejte opatrně :-).

2 komentáře:

standby řekl(a)...

sak ja uz dlouho premyslim,ze bych e-maracanu prodal

Anonymní řekl(a)...

myslim, ze otazka spis stoji, jestli by e-maracanu nekdo koupil. ja teda urcite ne. dokud nebude aspon tak ruzova jako toaletni papir pouzivany na koleji jarov, blok g, pokoj 181, tak po ni ani nesteknu