pondělí, září 01, 2008

La primera semana en Barcelona

¡Hola amigos!

Konecne mam cas neco napsat o svych prvnich dojmech z Barny. Pokud nekteri nevi, tak jsem tu na Erasmu, ale prozatim navstevuju kurzy espanol a flakam se, nez mi zacne skola.

Od patku do stredy jsem pobyvala pres Couchsurfing u Roberta a jeho spolubydlicich. Byli hrozne hodni, se vsim mi pomahali a nebyt jich, tak se tady asi nezorientuju tak rychle. Jak uvidite na fotkach, tak jsme si celkem buzirovali - casto se delala nejaka spolecna vecere bud doma nebo u znamych a taky jsme byli vecer parkrat venku. Pote, co jsem prijela, jsem se snazila najit co nejdriv nejakej byt, zaprve proto, ze jsem nechtela dlouho opruzovat u nich a taky ptz zit na dvou metrech ctverecnich s desitkami tasek neni uplne vonco, ze.) I kdyz pak, kdyz jsme se trochu szili, tak mi dokonce nabidli, ze bych mohla bydlet u nich, v novem byte v Sants, kam se ted stehuji, kdybych nic nenasla. Ale to by bylo moc lehky, takze jsem hledala a hledala..)

..nejdriv to slo ztuha, ptz tady najit uchazejici pokoj (pokud mozno v centru nebo v jedne z lepsich ctvrti) za rozumnou cenu fakt neni lehky. Co se tak bavim s ostatnima erasmakama, tak nekteri stale hledaji a to navstevuji treba i 10 (!) bytu denne! Rozumna cena je v rozmezi 250-350 ecek, za tu nizsi hranici vsak dostanete na okraji mesta prtavou tmavou diru bez okna, stolu a zidle, nejlepe v byte, kde bydli i majitel, jehoz hlavni "rule of the house" je "no party, no big meeting". Takze realne podminky jsou spis v rozmezi 300-400 e. Pro me bylo dulezity, abych bydlela s dobryma lidma, blizko centra, s dobrym spojenim na univerzitu, s rozumnym pokojem. Muj nynejsi byt prakticky vsechno splnuje: Bydlim na stanici metra Placa de Sants (10min. metrem do centra, trochu dyl do skoly, kam chodim ted na kurz espanol a 5min. pesky od stanice vlaku, ktery jede za mesto k univerzite). Sants je dobra ctvrt. Plaza je vzdycky plna lidi, je tu plno obchodu a kavaren, a pritom bydlime v docela klidne ulici, ktera je hned u namesti. Jsou tu takovy ty stary domy a uzky ulice se stromama, zadny panelaky u dalnice nebo tak neco.))

Dobry je, ze mame vlastne cely barak pro sebe. Jsou tu ctyri pomerne velke loznice, "obyvak" a kuchyne (a koupelna). Mame dvorek, kde se da sedet a delat BBQ a pak enormni terasu o rozloze celeho patra (kdyz vas prijede hodne najednou, tak vas vyzenu tam.). Muj pokoj je fakt velkej proti nekterym cimram, co jsem videla. Mam tu vsechen nabytek, co potrebuju - dokonce uz ani nevim, co tam davat, mam tu vic mista nez na koleji a min veci.) Jedina vec, ktera mne vadi, je, ze je tu malo svetla, ptz okno vede do chodby a ne ven. Takze tady operuju s dvouma lampickama a asi jich jeste budu muset par sehnat.) Nevermind. Nemuzu mit vsechno. Jo jeste jsem zapomnela uvest cenu - 280 e + gastos etc., takze to bude nejak kolem 330 (doufam). ... Coze je podle me na Sants krasny. Vsechno co je pod 350 je krasny.)

Spolubydlici.) Jsou velmi, jak s oblibou rika Fede, "relaxed people". Jak by ne, kdyz na dvorku mame asi deset kytek marihuany. "Relaxed people" v prekladu znamena, ze jsou v pohode a nic neresi, ale taky treba, ze se jim nechce moc pracovat, takze je tu trochu bordel a v par mistnostech nesviti zarovky. Na druhou stranu jsou velmi benevolentni - vsechno tady sdilime dohromady, pokoj si muzu prestavet ci vymalovat podle svych predstav a hlavne kdyz nekdo z vas prijede na navstevu, tak neni problem tu prespat (myslim, ze meho velkeho pokoje by se vlezly i dve matrace). Jinak skladba je momentalne takova: Federico z Argentiny - hlavni persona, ktera to tu sefuje, David puvodem z Rumunska, ale fakticky z Nemecka a jeho mexicka pritelkyne Rosio. Ted jsou tady jeste dalsi tri lidi na navsteve (Italie, Argentina), kteri tu normalne nebydli, ale ted tu normalne bydli.) Mluvi spanelsky (i kdyz s ruznymi prizvuky), takze mam dost prilezitosti cvicit poslech a nekdy ze sebe taky neco vysoukam.

Ted neco o dalsich bytech, co jsem videla. Na zacatku jsem myslela, ze budu bydlet v baraku, kde je hodne Erasmus studentu a o kterym jsem vedela uz v Cechach a zkontaktovala pres facebook nejaky decka, co tam bydli. No nez jsem dostala odpoved, tak to stalo hodne usili, ale nakonec se mi to podarilo, sla jsem se tam podivat, provedl me tam Romain z Francie, hned jsme dali pivko, proste fajn atmosfera. Dvoupatrovej barak s obrovskou terasou, blizko Parku Guell, hned u metra Vallcarca, ovsem ne tak uplne v centru. Dalsi vec byla, ze za ty pokoje chteli hrozny palky, i 400. Libil se mi jeden za 280 v takovem pristresku u terasy, ale bavila jsem s lidma, co tam bydli a nebyli si uplne jisti, jak tam bude v zime - treba jestli tam nebude prset, snezit... ptz strecha nebyla v moc dobrem stavu a taky jestli tam nebude zima (coz me pro me dost podtstana vec, na kterou jsem se ptala pokazde - jestli maji topeni... Nemaji. Nikde. Maji akorat ty elekticky nebo plynovy zahrivace. V Sants pry mame plynovy.. tak uvidime v zime, jestli budu mrznout...).

Romain se se mnou sel podivat na dalsi byt, ptz jsem zrovna mela schuzku v te dobe kolem Vallcarcy, ale to byla katastrofa. Pak jsem se sla podivat na dalsi - v uplnem centru - Rambla de Raval. A to byl teda krasnej byt! Starej barak, ctvrty patro, vyhled na cely bulvar i mesto, dva maly balkonky, jeden v "mem" pokoji. Spolubydly taky dobry - jedna Nemka a jedna Spanelka, kolem 30, pracujici. Bytecek mely fakt stylove zarizenej a v pokoji byl novej nabytek, a taky tam bylo svetlo... No, proste jsem byla unesena, ale cena 370 e.. A taky jsem nevedela, jak moc se budou holky socializovat, natoz poradat nejaky party, kdyz pracujou. Proste jsem se v tu chvili rozhodovala, jestli zaplatim 280 ve Vallcarce za shit pokoj, ale dobrou atmosferu (ovsem asi bych si s international studentama moc neprocvicila espanol), nebo temer o 100 vic v krasnem prostredi v centru, kde by to ale bylo o tom, ze bych chodila vzdy jen parit ven a mela klid na studium:) A to si myslim k Erasmu moc neladi...)

No a pak jsem mela schuzku v Sants... A bylo rozhodnuto. Byla jsem z toho nadsena - je to takovej kompromis mezi Vallcarcou a Ravalem, rekla bych. Mmch ten Raval je proslulej tim, ze tam jsou prostitutky a neni to tam moc bezpecny.) Tady to je bezpecny a navic tu tenhle tyden probiha fiesta tehle ctvrti. Kazdy den od 22 do 2 hraji kapely v ulicich a lidi korzuji a tanci.)

Co dal... Skola. Byla jsem zarazena do skupiny A1 (rozumej, ti nejlepsi :) ) a zcela mi to tam vyhovuje. Lidi co jsou vys si stezuji, ze nestihaji a chcou niz. Tak to my uz niz nemuzem:)) Je nas tam kolem deseti, international skupinka (Nemecko, Holandsko, GB, plus team Russia, ktery uz od druheho dne nechodi do hodin). Mame dve ucitelky, kazda nas uci dve hodky. Obe jsou hrozne spravny a sympaticky. Myslim, ze jsme docela dobra skupinka, je tam sranda a o pauze chodime na kaficka (ptz obed se za pul hodky stihnout neda). Nasla jsem si tam nejaky kumpany, se kteryma chodime ven.

Takze uz jsme byli na plazi a taky kalit. Probehla houseparty ve Vallcarce a nasledne v centru. Domu jsem prisla kolem 7 nebo 8, ptz jsem, mam dojem usla v metru a navic ve spatnym smeru... njn. A pak jsem pry taky usla ve sprse, ptz me tam rano spolubydlici nasli.) No proste Whatever I did when i was drunk didn't happen if i can't remember it. Stejne je to ujety, jak se tady zacina kalit v 11 a jede se do rana. Na druhej den nejste schopni niceho. A taky se zacina jist v 11! Nekdy treba cely den nestiham jezt, mam dva krosany a pak cekam, az me nekdo pozve nekam na veceri:)) No a pak jste nekde na veeci, lidi stoji u stolu plnyho zradla a neji!! Fakt nevim, na co cekaji! Ja uz tam vzdycky pekne slintam... No asi pres den normalne ji, ne jak ja.

To by pro zacatek bylo vsechno.. Mejte se dobre a napiste mi, co delate a co je novyho!!

7 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Hezky komentoval uz jsem jinde takze jenom dotaz, jak se delaji ty smiliky napric celym clankem…je to efektni ;)

suzan řekl(a)...

tak, ze nejdriv napises mail na Seznamu a pak to zkopirujes.)

STEN řekl(a)...

Gratulace k ubytku, Sue.
všem: 4 dlouhý příspěvky za 2 dny! Co to jako má být? Literární revoluce? Navíc Pauli, Sue a Ševa!

suzan řekl(a)...

stene, rada se rozhodl uvest veci do pohybu, tze vsechny popohani, aby psali.) ale neco mi rika, ze ted prijde zase mrtvy obdobi.. musime to prece nejak rozumne vyvazit (pokud ovsem nechces napsat ty ten paty prispevek)

standby řekl(a)...

tak mi pomalu zuzko zahrivej nejakej ten gauc,cekej me na jare po obleve.)a hodne stesti s adaptovanim na spanelskou mananu, urcite to pujde jako po masle

Anonymní řekl(a)...

ten clanek ma atmosferu jihu

Anonymní řekl(a)...

Mrtvy obdobi neprijde - mame v zasobe literarni perly jako Jimmi dela v hudaci nebo Sten nakupuje nabytek, nuze chlapci? Navic kdyz nebudete psat vy, budu psat ja a to byste nechteli…