neděle, září 10, 2006

Hledejte krabičky!

Nedávno (totiž včera) jsem náhodou na internetu objevil nový 'sport', jak to jeho vlastní provozovatelé nazývají - a poměrně rychle jsem se pro věc nadchl (a třeba mi to i vydrží). V principu jde o sbírání krabiček ('caches' neboli keše) ukrytých všude po světě pomocí GPS. Různé servery na svých stránkách uveřejňují polohy keší včetně krátkého popisu, který umožňuje každému majiteli GPS danou keš najít. Po nalezení se zapíšete do deníku, který je součástí, a vyberete si několik z drobných předmětů v krabici se zpravidla nacházejících - očekává se ale, že něco taky na oplátku zanecháte.

Nejdřív jsem myslel, že se geocaching provozuje jen v USA, Německu a Anglii, protože server, který jsem našel jako první u nás příliš známý nebyl, ale pak mě kamarádi upozornili na server geocaching.com a stejnou databázi používající český geocaching.cz a zjistil jsem, že i u nás to celkem žije. Každý z asi 2000 balíčků na který jsem se podíval byl navštíven někdy v posledním týdnu.. Tak jsem se s nedočkavostí vypravil k první krabičce. Nemaje GPS jsem si spočítal, že je to čtvrtý strom vpravo:


a vyjel s bráchou na menší vyjížďku. Stromů sice nebylo tolik jako na fotce, ale stejně jsem balíček našel docela rychle - sebral jsem 5 Sk a umístil tam vlastní desetník a rychle jsem šel všechno zapsat..


Přehled všech balíčků - motivace pro líné turisty jako já.

2 komentáře:

tetraFejla řekl(a)...

Kruci, jak jen je to slovo. Surrealismus? :-)

Anonymní řekl(a)...

no ja ve svym volnym case vpodstate nedelam ani nic jinyho..