úterý, září 13, 2005

máme rádi sumamed. a čápy.

Z českých medií se pomalu začínají vytrácet zfetované pandy, macaté úlovky nezfetovaných houbařů z vysočiny, ba dokonce i fotky neméně macaté a kdoví jestli nezfetované Paroubkové. Skončila nám okurková sezóna, prostě nefér podpásovka duchnám. A taky mně. Proto jsem byl příjemně šokován, když nedávno zařadilo čétečko do hlavních zpráv pěknou okurčičku, asi jen tak z nostalgie. A bystřejší z vás již jistě tuší, o co půjde.
Pár lidí z neziskových organizací dali své chytré hlavy dohromady a rozhodli se namontovat pár vyvoleným evropským čápům na záda vysílačky, kamery a kdoví jaký ještě blbůstky (vše ve formě batůžku). Satelity snímající pohyb okřídlených bikbradrů tak podle jejich tvůrců "poodhalují tajuplný život čápů". Každý den se tak můžete dívat na záběry pořízené vaším oblíbeným ptákem (z českých mám rád dalibora) a sestříhané do zhruba minutových pohlednic. Je to úlet a okurka prvotřídní kvality! Na promakaných stránkách zjistíte spoustu zajímavostí, třeba to jak dlouhý zobák má váš pták (daliborův 200mm), nebo kolik má po světě rozsetých parchantů. Některý spoty 1 2 3 jsou fakt zajímavý. Když teď tak frčí vyvolení, nevím, proč by se nemohlo uchytit i tohle...

CZ_050625_a bobek.jpg

V praxi je tedy nutné:

  • ptáky odchytit
  • připevnit jim na záda vysílačku ve formě malého batůžku a také je okroužkovat.

6 komentářů:

standby řekl(a)...

sumamed už si nikdy nevezmu. čápi, plnicí pera, hydroponické zahrádky.aaaaaaa kabala!!!

suzan řekl(a)...

standby: staci jeden prispevek o capech a hned je nas blog zase o neco popularnejsi

Anonymní řekl(a)...

ad anonymous- co to na maracanu chodi za lidi?:))

ad capi: prekonala jsem prvotni rozpaky a zalibilo se mi pozorovat sveho vyvoleneho capa (moje oblibenkyne je eliska).

dobre zabery byly od capa z karpat- medvedi, ovecky a lovecti psici v rumunskych horach kousek od ukrajinskych hranic (zdravim ondru!) a tak ruzne.

STEN řekl(a)...

Já bych raději připevnil kameru na některé moje kamarády.To by teprve bylo terno.

Anonymní řekl(a)...

sten: na tebe ne, ty bys ji rozbil!

Nika řekl(a)...

ale zase bysme se pobavili, stan pada na kole na hubu, stan tlaci popelnici, stan pada, stan vozralej pada,....