středa, července 13, 2005

ony sou jýny, ale ty sy stéjny

hodně lidí mi říkalo, že to od simchy nebylo moc pěkný, šoupnout mě na vykopávky k ukrajincům. ale jak nemilosrdné slunko stereotypně krájí vyprahlé dny a mozoly se hojí, sem ochoten mu po sedmé odpustit, jak onehdá dobrosrdečný Landa JX Doležalovi. byl sem vyslán jako sonda a úspěšně se infiltroval do východní sekce simul-pracantů. Ze sedmdesáti kopáčů nás dnes na přesčas zůstalo jen sedm. 2ukrajinci, moldavec, dva litevci, rus, já a slovák, co se opaluje do krásné korýšské růžové a všichni jenom čekáme až začne vonět a my si ho upečeme s mrkví. parádně sem si pokecal s moldavcem. česky ještě chlapec vůbec nerozumí, tak sme zvolili kompromisní angličtinu. po jeho otázce you do speak english? a mojí odpovědi yes, i do, mě trošku zaskočila jeho záhadná odpověď I can see you, but I don´t understand you. asi chtěl říct hear a chudák se tak zastyděl, že mi ukradl kýbl i stěrku a projistotu se z vykopávek tajně vypařil. Ukrajince Romana sem upoutal svou titánskou silou a sysifoským osudem, když sem za všeobecného povyku hodil obrovský kámen do jámy a terpve pak zjistil, že to byla jáma špatná a musel ho zase vytáhnout a hodit do té správné. je to můj vzor a nový kamarád, unese balvan v levačce, jakoby nesl tácek s jednohubkama, ta elegance a ladnost. za balený cigára tajně odnosil i moje. týdenní snaha o absolutní infiltraci vyvrcholila jeho uznáním, že sem stéjny, jak ony, ukrajyncy (asi silnej a blbej) a začal mi říkat olegu*. Kuzněcov mi půjčil svůj osobní rýč, což považuju za druhou největší poctu dne. Rus s tetováním zmutované svaté trojice (ježíš, panna marie a marylin monroe) mi zase slíbil osobní ochranu za dva loky zteplalé vody, no neberte to. Na zítra už sem si dohodnul rande s metrákovým Romanem, že prý mi bude za pár piv vyprávět o ukrajině. tak se docela těším a vůbec se nebojím (chrání mě ten rus). kromě dalších lžiček, rozbitých kríglů a prvorepublikových plastů sem stále nic pořádnýho a starožitnýho nenašel.

Zdraví Váš kopáč z východní sekce



*oleg-soudruh, spoupracovník, neplést s taváryšem! (azbuku stále neumím)

4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

bratre, ty sis aspon vybral pro pripravu na nas prazdninovej trip spravnou brigadu. to u nas v hotelu se to hemzi jenom samyma imperialistama. ukrajinec zadnej, moldavan uz vubec ne. skoda.

standby řekl(a)...

nevim co je skvelyho na tom oslovovat holky "ty vole", naposled masnaka u baru osefovanym mladsim masnakem, deformace z povolani...

suzan řekl(a)...

ty voe, nahodou ja jsem se taky dnes naucila (pasivne) par slovicek rusky od nasi uklizecky..)

Anonymní řekl(a)...

taky nevim, co je na tom osloveni skvelyho.:) nicmene, musim te, kubo, pochvalit za vtipny prispevek.:)