pátek, listopadu 11, 2005

Work(alc)oholic

Že nikomu nechybím v Kroměříži, mě vůbec nepřekvapuje. Ale trocha zdravého narcismu (čau švančo) neuškodí, a budu vám muset vyklopit, proč kokonce i na blog píšu míň častěji, než si Filip dává matonku v hospodě.
Začal jsem pracovat. Zadarmo. Je mi jasný, že už si někteří klepete na čelo, ale já jsem prostě chtěl něco dělat, a dřepět někde za pultem se mi nechtělo. Boj o chytrého hezouna vyhrál AIESEC, který zprostředkovává stáže v zahraničí a naopak. Práce je celkem rozmanitá, chodí se jednat na firmy, jestli si vezmou "trainíky", ty větší se většinou ozvou samy, protože ví, že my jim najdeme odborníky za směšnou cenu. Taky se organizují akce jak pro stážisty, aby se u nás nenudili, tak pro nás AIESECáře samotné. Poslední víkend jsem si užíval na "konferenci" v Koutech nad Desnou někde u Šumperka. Přes den se řešily hlavně záležitosti ohledně práce: jak jedna s personálním ředitelem, jak vybírat studenty pro intership a co dělat, když se něco pokazí. Celkem skvělý na AIESECu mě přijde, že se stará o rozvoj svých členů, takže po pár trenincích už vím, co znamená account management, jak se chovat při pohovoru nebo u assesment center,a nebudu připos**nej z prezentace před 50 posluchači.
Tak jo, bez party by to nebylo ono - ty končí ráno, pivo teče zadarmo (thx Krušovice) a holky rozhodně ujdou. Dávnou tradici AIESECu jsou Topalky- souboj 32 pivních štafet podle pavouka, což u finalistů (hádejte kdo :-) jde dost poznat. Několikanásobné členství taky není zákázáno, tak jsem měl druhý den dost podstatný problém s účastí na Global Village. Představte si 25 stánků prezentujících svůj kraj nebo svou zemi, samo že s notnou dávkou chlastu. Namátkou si vzpomínám na maďarskou tequilu (paprika, nějaký dryják a cibule), pražské podzimní listí (zelená s rumem, šup do sebe naráz), popradský trychtíř Demänovky, tureckou tak 100% pálenku se sušenkama nebo košické stakany metylalkoholu se šumákem... Většina, včetně mě, se zmohla jen na první kolo, pak už přemíra internacionalismu udělala své. Ve spánku na mém pokoji mě zabránila moje maďarská spolubydlící se svou národní afterparty. Jak už z Bulharska znáte, asimilace se skupinou cizinců mi nedělá žádný problém. Rozhovory mohly být trochu bohatější, kdybych neznal z maďarštiny jenom jednu sprostou písničku, veverku, pondělí a uhr. Ale podle mě jsem dokázal mluvit o čemkoliv.
Ráno mě hodní Indové v 8 vzbudili na další den, a hurá na další simulace a přednášky. V AIESECu platí totiž zásada: večer šohaj, ráno šohaj.

10 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

vecer sohaj, rano sohaj. dobrej prispevek, stene

standby řekl(a)...

madarska tequila zni jako zlejsi kamaradka ukrajinske chili vodky.respekt plechovym zaludkum!

prace a stretavani s ruznyma kulturama (rozumej zajimavyma kombinacema chlastu)zni zajimave.ale bez penez ti listky na koncerty do penezenky samy nenaskacou:)

Anonymní řekl(a)...

konecne mi nekdo trochu poodhalil tu zahadou organizaci a jeji cinnost.

Nika řekl(a)...

hm a stane delas tpo vlastne proc? jako abys mohl chlastat zadarmo?no tak to mi ktobe nejak nesedi...:) jo a samozrejme ze v KM nechybis, protoze sem nejezdis, a na chaty nejezdis a nevis o co prichazis

standby řekl(a)...

nika: sten? jeeeezis,to by bylo...zajimavy

standby řekl(a)...

oftopik:jinak niko,ja mrznul na stopu skoro hodku a pul a dojel teprve pred chvili.vzal me nejakej chlapek do Tróbek,tam sem si na krizovatce vystal dolik a zopakoval vsecny pisnicky ze zelene Ja pisnicky.Nastesti kolem projizdel sory-ze-su-nasranej-ale-jedu-dat-vypoved-do-prace Filip Pechtor.Dikybohu za ty zakladky!

Unknown řekl(a)...

Kdo chce u muziky byti, musi oci nastaviti...
su doma a ozralej :) jaja jupi jou.
mmch stene takova prace te neuzivi;)

Nika řekl(a)...

u muziky byti oci nastaviti? petre? a stane petr ma pravdu, z ceho budes ziv? z chlastu. odpovim si sama:)
kuba:no my sme si to vsichni mysleli:) filip? ty vogoo, a jak se ma,on byl dycky uzasnej:)

standby řekl(a)...

peco: taky nechapu,ale je mi jasny,jak jsi na to prisel:)ty si vzdycky tak krasne hlubokej,dyz ses nadranej:))

nika: mno,sak pockej,to nebude jen tak,ENko si to jeste schyta! Filip,ty vogoo,se ma spatne.pracuje (neco s radiatorama) a sere ho to,prestehoval se do Divok,z nikym z byvale tridy se nebavi a u maturity z anglictiny dostal takove okno,ze byl schopnej rikat jen jes a nou a to ze ma okno (cesky,anglicky I have a window by to stejne asi neobstalo:).a uzasnej je porad.toz tak

STEN řekl(a)...

Bez prachu je to tezky, ale rodice muzu zatim zneuzivat a studijni oddeleni mi taky posila prispevek. Ale proc to vubec delam? Mozna abych nepracoval s radiatorama, nestehoval se nikdy z/do Divok a bavil se se svou byvalou tridou...