sobota, ledna 15, 2005

Jak jsem udelal Dejiny politickeho mysleni II.

Komu se zda,ze uz samotnej nazev predmetu je uspavajici, ma pravdu. O dost horsi me ale prislo, ze pod honosnym nazvem se skryvala neuveritelne nudna krestanska filosofie, jmenovite Sv. Augustyn a Tomas Akvinsky. Prosim neodchazejte od obrazovek, bude to jenom horsi.
Tak na prednaskach jsem byl dvakrat, cetba null null nic a zkouska za rohem. Nastesti pomohl muj strazny andel FSV - Lucka, a ja dostal vytouzena skripta. Nicmene stejne jsem tomu nehodlal a nebyl schopen venovat vic nez jeden vecer a ta jsem se ve ctvrtek v 7 ponoril do viru informaci. Bohuzel uz na seste strance jsem narazil na vyrazi typu: "je ten,ktery je" nebo (opravdu to neni prdel- zasada manicheismu) "pojidani okurek a melounu prispeje ke konecnemu vitezstvi dobra". Nastesti jsem mel pri ruce lahvinku vina a slo to lip. V 8 jsem zaslechl zvuk urcite podobny prichazejici tsunami a byla to spravna predtucha. Spolubydlici a nekolik dalsich me bez varovani prepadli a odtahli do blanice. (No dobre, tak jsem tam sel rad a dobrovolne), ale i tak na moje "velkou kofolu" reagovali "6 piv a 6 doublezelenych". Rychle jsem to do sebe kopl a mazal zpatky na pokoj. Ve 12 kamaradi dorazili znovu a ke zprijemneni uceni osolili radio na slabych 40 ze 40, nalili do me tequilu a zacali hrat fotbal s urvanym rozhlasem. Utek cislo 2 do desateho patra, kde jakztakz nesli slyset.
Patek 3:00. Jdu spat, zakopnu a flasky, pretahnu bezvladnyho slavka do pokoje a tesim se na rano To nebylo vubec v pohode, vlastne jsem se vzbudil jako anastacia sick and tired a mazal do jinonic. Test byl lehky, otazky typu "Je u Sv. Augustyna zlo nutne? Jak se menil jeho postoj vzhledem k odklonu od novoplatonismu?". Rikam si: "stene, v pohode, vzpomen si na ZSV" - tma, sedy ruh na tuckove porostu, sach mat, lod potopena a MF Dnes. Hmmm tak tudy cesta nevede. Nezbyvalo nez klasicky varit z vody, hodne cizich slov a dlouhych vet....
Dneska jsem dostal hodnoceni: odklon od tematu, chybejici podkladova fakta, nekomplexnost", "znamka: dobre". Pampapadampam. :-))))))))))))))))))))))
P.S. Omlouvam se za dlouhem prispevek ale me to rvalo zevnitr a musel jsem to dostat ze sebe.

2 komentáře:

standby řekl(a)...

taky jsem pred par tydny zjistil, ze s gymplackou definici "osvicenstvi je myslenkovy, politicky, hospodarsky smer, ktery vznikl..." nevydrzim na seminari o osvicenstvi cely semestr, ale sv. Augustynovi se nic nevyrovna:)
Ja na FSV zvolil taktiku, co den, to zkouska a po 10dnech jsem az na jednu zkousku hotovej. Vyhody - kdyz je zkouska lehka, nenasere te, ze ses na ni zbytecne dlouho ucil a kdyz je tezka, svuj neuspech si muzes zduvodnit: sak jsem na to mel necelej den, tak jak jsem se to mohl sakra naucit. Zatim vychazi skvele! No a samozrejme trocha toho opisovani, vareni z piva (ano, taky jsem byl vytazen parkrat ven, zkouska po 4hod spanku nedela dobre na zalidek:)a stesti...
Na anglictine pro IMS jsem byl dvakrat,z toho jednou jsem odesel po pulhodine. Tak cvicne jsem si zasel bez zapoctu na zkousku.A co se nestalo? Zapocet zanic zapsan, ke zkousce ihned pripusten, snad jsem to napsal obstojne. Jestli to vyjde, tak asi diky pouhym 150min bych mel na FSV s anlictinou klid az do magisterskeho studia! FSV with Love

tetraFejla řekl(a)...

Časem zjistíte, že učení se je přežitek. Tak já třeba mám ve čtvrtek doktorský státnice a zatím jsem se na to ani nepodíval. Vzhledem k tomu, že je to zkouška z celých dějin filosofie, bych se na to stejně musel učit tak rok a to trochu koliduje s mými plány do budoucna (fotbálek, pivko, veget). Každopádně děkuji Stanovi za inspirativní příspěvek: pokud si u státnic vytáhnu Augustina, vystavím zkoušku právě na tom, co sem tak nezištně napsal.