Zní to sice hodně nadneseně a málo přesvědčivě, ale občas mám pocit, že už to s hudbou není to, co bývalo. Elektronika je zjevně v krizi: poslední desky dinosaurů elektronické scény to potvrdily. Push the Button od Chemical Brothers, Always Outnumbered, Never Outgunned od Prodigy, Octane od Orbital a A Hundred Days Off od Underworld jsou sice více méně fajn desky, ale nevyrovnají se těm skutečně zásadním z 90. let. Teď ještě počkat, co ze těch sedm let vymysleli Propellerheads. Celá ta kytarová post-britpopová scéna prezentovaná MTV2 mě taky nějak přestává bavit: The Strokes, The Vines a The Hives byli ještě v pohodě; The Libertines, The Shins, The Futureheads, The Thrills, The Killers, The Kills a mnozí další už moc ne. (BTW: Najděte aspoň jednu ze dvou podobností ve všech jménech těchto skupin.) Znamená to ten dlouho očekávaný konec hudby? Zbydou nám v jednadvacátém století jen oči pro pláč a vzpomínky na starý zlatý časy shoegaze? Naštěstí ne, máme Doves.
Všechno to začalo požárem. V polovině devadesátek založila dvojčata Jez a Andy Williamsovi se svým spolužákem Jimim Goodwinem taneční kapelu Sub Sub, vydali desku Full Fathom Five, prý docela dobrou, a hned poté jim vyhořelo jejich studio se všemi nástroji a nahrávkami. Chlapci nehodili syntezátory do žita, ale chytře je vyměnili za kytary a jeli v nezměněné sestavě dál. V roce 2000 vydali už ryze kytarové Lost Souls a o dva roky později The Last Broadcast, které kdyby mělo jen první tři tracky, byla by to stejně jedna z nejlepších desek všech dob. Doves asi neumějí dělat špatné písničky, obě desky jsou od první do poslední vteřiny skvělé až k zbláznění. V roce 2003 vydali i dvojalbum svých B-singlů, rarit a remixů pod názvem Lost Sides a ukázali, že desky tohoto typu nemusejí být vždy jen výprodejem veteše, který má vytáhnout z fanoušků poslední drobné; tohle album je snad vůbec nejlepší. (Porovnejte novější "Down to Sea" se starší "Sea Song" a schválně, která je lepší.) Na konci února jim má vyjít nejnovější deska Some Cities, která je ale z nějakého záhadného důvodu ke stažení na P2P už teď. Nemůžu ji pořádně naposlouchat, je tak složitá a krásná, že mi to zabere asi ještě týdny. Těžko říct, co se mi z ní líbí nejvíc, ale žiju teď hlavně na singlovce "Black and White Town", které nelze odolat. V telce k ní pouští i klip, který musí všem z našeho milého, malého a mírně zapařeného maloměsta připadat značně povědomý: co dělat v pubertě ve městě, kde to fakt nežije? (Kromě dopolední posilky, odpolední drobné šikany mladších spolužáků a večerního týrání domácích zvířátek.)
Především pro všechny Plačkováky pár veršů ze soundtracku k této divné zimě 2004-05: "In satellite towns / There's no colour and no sound / I'll be ten feet underground / Gotta get out of this satellite town". Luv & rezpect, kiddos.
středa, února 02, 2005
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
11 komentářů:
elektronika je v krizi uz od nastupu Moravanky na dechovkovou scenu. Oboum rozumim tak stejne..
no a filipe, odznacek zasluhujes. tetraodznacek sezenem a na rencino sako nosene radimem pri prvni prilezitosti prespendlime
hm, tak s tema Tyyyyysssssssss'n'eeeeeeeeSSSSSSSS bych trochu polemizoval. ale doves jsou jednoznacnej souhlas. je neuveritelny, ze jsou desku od desky lepsi a musim rict, ze na some cities nenachazim nejmensi vadu na krase. uz od prvnich par taktu me to naprosto dostalo. da se to vubec nejak kritizovat aneb cini nas "poslouchani dokonaleho dokonalymi"?
svanca
hudbe nerozumim ale tohlencto je nechutne hanobny pamflet!!! THE STROKES, THE VINES, THE HIVES, THE LIBERTINES, THE SHINS, THE FUTUREHEADS, THE KILLERS, THE KILLS, THE BEES, THE CORAL, THE DANDY WARHOLES, THE DIVINE COMEDY, THE DUDE, THE MOLDY PEACHES, THE MUSIC, THE ORDINARY BOYS, THE OTHERS, THE SOUTH, THE ZUTONS, THE VELVET REVOLVER, THE SPOON a myriady dalsich (necht ziji!).... the boy from the platschkoff
Taky se pripojuju k oslavne ode na The Doves. Je skvely ze i v jednadvacatym stoleti jde delat s kytarou vic nez jen retro rock'n'roll anebo tichej ucajdanej doprovod.
to the boy from the platschkoff: the babyshambles, voe, the babyshambles!!!!
s.v.a.n.c.a.
tichej ucajdanej doprovod si beru osobne..
2 da svantcha: ti nejso the! ale kazdopadne: THE BABYSHAMBLES! the boy from the sattelite
Švanča: Já to s těma The -s taky nemyslel úplně vážně, jen jsem chtěl trochu zaprudit. The Beta Band ownz my life.
Jimbo: Takovej tichej, dobře zahranej cajdák, navíc na kole taženém uprostřed kukuřičného pole dvěma totálními výpitky, má taky něco do soebe.
The Boy from Platchkoff: Vybředni z anonymity a bojuj jako chlap. :-) The Zutons jsou shit na kvadrát.
The Babyshamles: Babyshambles! BABYSHAMBLES!!!
nezmuzu se na nic jinyho nez na the babyshambles!
the svanca
mimochodem, lstivost boye from (putanythingyouwant) nezna mezi. jak mazane bylo nezaradit tam the frames..
svanca
Touto cestou bych se chtěl omluvit DanDanDanovi a všem příznivcům Peta Dohertyho, jejich argumenty byly velmi přesvědčivé. (Dva jedna s podlízáním - díky Zoide.) The Libertines a The Babyshambles jsou bezva. It's great when you date Kate.
Okomentovat