sobota, června 11, 2005

La petite Bretagne

Zase přišel čas, kdy jsem v Praze sám jako Ondra Moravčík v hospodě, kdy se známky v indexu zakulacují díky posledním termínům zkoušek a kdy přestávám rozumět příspěvkům na blogu, natož pak nepochopitelným komentářům. Vsadil jsem tak na osvědčený lék smutných pátků-návštěvu nějaké nálevny. I když tahle nebyla tak úplně obyčejná, vinárna Malá Bretaň je zašitá v Opatovické na Malé Straně. Hned po vstupu mě celkem omámila atmosféra přístavu, čekal jsem jenom, kdy si vedle mě sedne Francouz s knírem, vybalí domácí husí paštiku a zapálí si Gauloises Caporal. Za chvilku přiběhla neuvěřitelně mílá slečna, což mně Luďou odkojenému připadlo krapet podezřelé, ale po čase mě přesvědčila její nefalšované nadšení k práci a taktní doporučení výběru vín. Těch sice nemají obrovský výběr, třeba nečekaně zahraničních je na lístku asi tolik jako prstů na ruce silvestrovského pyrotechnika, ale kousky z Mělnicka amaterskou slinu plně uspokojí. Na druhou jejih ocenění na 100-150Kč přijde vcelku lidové, zvláště ve vzdálenosti asi 300m od Národní třídy. Jedinou vadou na kráse mně přišel last order o půlnoci, ale personál rozhodně nenaléhá kroměřížským stylem zaplať-a-vypadni. Celkově opravdu podnik, který se v Praze vyplatí navštívit.
P.S. Příspěvek se asi nebude líbit těm kteří: a)nejsou v Praze b)kalí na houseparty v hanáckých krajích c)popíjejí výhradně pivo d)vzhledem k věku si můžou o alkoholu jenom nechat zdát.Sakra, do tohoto výčtu se vlezou snad všichni, tak jsem to smolil naprosto zbytečně...

4 komentáře:

pleva řekl(a)...

a tos tam byl sam?smutne..:(nebo nejaka nova kocicka..?;)

tetraFejla řekl(a)...

Hezký příspěvek z míst, kde se dá kalit slušně a s elegancí. Asi začnu chodit na pivo k Holubům: mají Plzeň, je to naproti Stanova domu a dá se tam platit kartou.

STEN řekl(a)...

Do vinárny chodí sami jen homosexuálové, úchylové, tragédi a Francouzi. I když určitě někdo bude tvrdit něco jiného, tak zatím nejsem ani jeden... doufám

Anonymní řekl(a)...

Kdo chodí do vinárny, Stene, nejsou jenom ti cos napsal, ale například i lidé, kteří mají rádi víno. K tvému příspěvku podotýkám, že nejsi možná tragéd, ale tragický jsi rozhodně. Autorovi článku bych jen rád doplnil geografické znalosti - Opatovická rozhodně není na Malé Straně, jak už napovídá i to, že je méně než 300m od Národní třídy. Jinak dobrý článek.